Tutaj poznasz korzystną ofertę private blog network.

Żeby konsument zauważył twoją działalność musisz nie tylko mieć firmową stronę internetową, lecz także zatroszczyć się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej kolejne rzetelne i użyteczne dla odbiorcy informacje. Lecz nie wolno również zlekceważyć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network, czyli kto wykorzystuje PBNy?

PBNy są prywatne, bo są budowane a potem kierowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez sporą agencję marketingową lub agencję SEO), który kontroluje jakość publikowanych tam artykułów. Prywatne sieci serwisów są przeważnie wykorzystywane jako komponent wieloskładnikowej strategii marketingowej, co warto silnie zaakcentować, bowiem najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio poprawnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie dużej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich urozmaicenie, co jest dobrze oceniane przez wyszukiwarki. Za słaby punkt PBNów można uznać to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a później konieczne jest poświęcenie mnóstwa godzin na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.

Jak korzystać z PBN? Rekomendujemy wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym

Prywatne sieci blogów doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każda publikacja w sieci, gdzie przedstawione są najistotniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, telefon bądź adres e-mail oraz pełna nazwa. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także profil w internetowym rejestrze biznesowym, strona w mediach społecznościowych czy artykuł, pod którym podano firmowe informacje kontaktowe.

Inna ciekawa metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej jakość oryginalnego wpisu, bowiem natrafianie na odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych traktują jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane są rzetelne, godne przeczytania informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych głównie ze zdrowiem, prawem, aktualnymi informacjami i doradztwem finansowym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO