Co trzeba wiedzieć o agencji SEO Kraków?

Firmy i właściciele sklepów internetowych, którzy pragną, by wyświetlać się na pierwszych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania, są w stanie to osiągnąć na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie poleca się, to próbowanie starań na własną rękę. Nie mając kwalifikacji w zakresie SEO i nie śledząc systematycznie informacji o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować trafnie i – najważniejsze – skutecznie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, lecz nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje ze względu na budżet. Trzeci sposób to zatrudnienie agencji SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że nie licząc specjalistów od SEO w pracują tam dodatkowo eksperci od kampanii Google Ads, programowania, grafiki oraz content marketingu służący rzeczowym wsparciem w tych kwestiach.

Po czym rozpoznać dobrą firmę SEO

Polskich agencji SEO jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie szukania podmiotu, która podniesie naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto wybrać agencję, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale także tych reklamowych i kreatywnych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Współpracując z agencją, która działa od około dekady, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może w każdej chwili zaprezentować ciekawe portfolio swoich poprzednich prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach posiadają dział „Case study”. Przed sygnowaniem umowy warto przeczytać studia takich przypadków, by przekonać się, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, jak również to z jakimi problemami przyszło im się zmierzyć i z jakimi branżami pracowała. Godna zaufania agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: informuje o harmonogramie prac na najbliższe miesiące, a także przesyła raporty ze zrealizowanych działań i ich efekty.

Inny ważki aspekt to personalizacja oferty i dostrojenie zakresu działań do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe odpisuje w ciągu 15 minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po wysłaniu zapytania pracownik rzetelnej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, żeby poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, konieczne do utworzenia dla niej indywidualnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można wyszperać samodzielnie w sieci, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej działaniach SEO i o istotnych dla klienta towarach bądź usługach, które stara się wypromować.

Rozliczenie za wyniki – czy to korzystna forma rozliczeń z firmą SEO?

Przezornie powinno się potraktować agencje SEO, które oferują umowę z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim modelu opłata odbywa się dopiero wtedy, kiedy słowa kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top5). To w dalszym ciągu całkiem popularny rodzaj rozliczeń, lecz niesie ze sobą znaczne zagrożenie – można wszak uzyskać błyskawiczny efekt naruszając reguły ustalone przez Google. Systematycznie modyfikowany algorytm także nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, dlatego odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie zapewnia zdobycia konkretnych wyników. Co do ceny za usługi agencji SEO, to z rzadka jest ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy nieodzowne są większe nakłady finansowe, aby przeprowadzić skrupulatny audyt SEO, a w następnej kolejności wykonywać wszelkie wynikłe z niego prace. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają dużo mniejsze.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]